4 alimente dovedite ca te fac mai fericit

Iti poti gasi fericirea in frigider? Da – atât timp cât mananci corect. Cauti ceva care sa te ‘reimprospateze’ si sa te energizeze intr-un mod sanatos? Iata mai jos câteva exemple:

Broccoli

Aceasta legume contine un oligoelement numit crom, care pe langa faptul ca te ajuta sa metabolizezi hrana, creste nivelul de serotonina, norepinefrina si melatonina ale creierului, ajutand astfel la echilibrarea starii de spirit. S-a demonstrat de asemenea ca poate reduce considerabil simptomele depresiei atipice (cum ar fi mancatul excesiv si dormitul excesiv). Cantitati importante de crom mai poti obtine si din sucul de struguri si din cartofi.

Nautdepresie naut

Treci pe naut pentru a-ti luat portia de vitamina B6 – vitamina care iti ajuta corpul sa produca serotonina si norepinefrina, substante ce influenteaza starea de spirit. O carenta grava de vitamina B6 poate duce la iritabilitate, nervozitate si depresie. Alte surse ale acestei vitamine sunt verdeturile sau polenul.

Spanac

Spanacul contine mineralul magneziu – un mineral a carei carenta Departamentul Agriculturii al SUA estimeaza ca afecteaza o treime din populatia acestei tari. Este important sa il introduci in dieta – magneziul joaca un rol mare in dezvoltarea serotoninei, iar o deficienta a sa poate duce la depresie, anxietate, insomnie si oboseala. Mai poti obtine magneziu din alune  – dar si extern, folosind sarea de baie Epsom (sarea amara).

Semintele de dovleac

Semintele de dovleac sunt pline-ochi de zinc, un mineral esential care micsoreaza simptomele depresive si imbunatateste raspunsul la tratamentele impotriva depresiei. Carenta de vitamine poate duce la o lipsa a poftei de mâncare, simptome comune ale depresiei si un sistem imunitar slabit. Nucile caju si semintele de mac sunt alte surse foarte bune de zinc.

Surse utilizate:
http://greatist.com/happiness/nutrients-boost-mood – depresie

loading...
Close
Bine ai venit pe pagina noastra ! Da like doar daca iti place !