Vești bune pentru elevi. Ce se întâmplă mâine în scolile din țară

Zi specială pentru elevi. Mâine, în toate școlile din țară, elevii nu vor învăța. Asta la doar câteva zile dupa vacanțele de 28 aprilie (Rusaliile) si 1 iunie (Ziua Copilului). Asta pentru că 5 iunie a fost stabilită prin lege ca fiind Ziua Învățătorului.

Chiar Ministerul Educatiei a fost cel care a prins în structura anului scolar faptul ca 5 iunie este o zi speciala ce „va fi marcata prin manifestari specifice”.

Altfel spus, elevii si profesorii vor merge la scoala, dar nu vor face ore in mod obisnuit colectiv de Munca de la nivelul Bucurestiului precizeaza faptul ca „in perioada desfasurarii acestor manifestari specifice nu se vor presta activitatile prevazute in fisa postului a fiecarui salariat din invatamant”.

Elevii vor desfăşura marţi, de Ziua Învăţătorului, activităţi extracurriculare, a declarat pentru AGERPRES secretarul de stat în Ministerul Educaţiei Naţionale Ionel Florian Lixandru.

Elevii nu vor învăța pe data de 5 iunie
„Se marchează ziua de 5 iunie, Ziua Învăţătorului. Copiii vin la şcoală. În conformitate cu prevederile Contractului colectiv de muncă la nivel de ramură în vigoare, pe data de 5 iunie este Ziua Educatorului şi în şcoli se vor desfăşura activităţi specifice acestei zile, nu cele prevăzute în fişa postului”, a spus secretarul de stat.

Chiar Ministerul Educatiei a precizat, anuntand structura anului scolar 2018-2019, ca „unitatile de invatamant si inspectoratele scolare vor marca prin manifestari specifice ziua de 5 octombrie – Ziua internationala a educatiei si ziua de 5 iunie – Ziua invatatorului, in masura in care, prin contractul colectiv de munca aplicabil, nu sunt instituite ca zile nelucratoare”.

Ziua Învăţătorului este sărbătorită pe data de 5 iunie. Această dată reprezintă ziua naşterii lui Gheorghe Lazăr (n. 5 iun. 1779 – m. 17 sep. 1823), ”fondatorul învăţământului în limba naţională în Ţara Românească”. Ziua Învăţătorului este sărbătorită în toate unităţile de învăţământ de stat, particulare şi confesionale din sistemul românesc.

sursa:huff.ro

Ce spune tenul tău despre sănătatea ta

În conformitate cu medicina tradițională orientală, fața noastră reflectă perfect sănătatea și stilul nostru de viață.

Față sfrijită și subțire

Probabil ați mers prea departe cu exercițiile fizice sau cu dieta. Când faceţi prea mult efort, împiedicați pielea feței să obțină cantitatea necesară de oxigen, iar zona pielii este afectată cel mai mult.
Urcați-vă cu propriul plan de antrenament și respectați o dietă sănătoasă, astfel încât fața dumneavoastră să arate tânără și proaspătă.

Umflarea feței

Dacă observați faptul că fața dvs. este umflată, înseamnă că este posibil să fie nevoie să faceți mai mult sau să scădeți nivelul stresului și consumul de alcool. Acești trei factori afectează în mod negativ procesul de producere a colagenului, făcând pielea feței să devină flască.
Pentru a vă face să arate mai tare și mai tânără, faceți o activitate fizică în mod regulat și reduceți aportul de băuturi alcoolice.

Ridurile

Dacă sunteți o persoană care îi place să petreacă o mulțime de timp la soare, ar trebui să știți că expunerea la radiații ultraviolete este una dintre principalele cauze ale ridurilor timpurii. Pe măsură ce pielea din jurul ochilor este mult mai subțire și mai delicată, ea poate fi ușor deteriorată de soare.
Protejați-vă fața prin aplicarea de protecție solară, chiar dacă sunt nori.

Pielea uscată

Dieta ta proastă este probabil principalul motiv pentru care fața ta este uscată și sensibilă. Alimentația slabă duce la deficiența vitaminelor și mineralelor importante responsabile pentru elasticitatea pielii. Rețineți că cremele anti-îmbătrânire sunt complet inutile dacă nu vă îngrijiți de piele din interior.

Asigurați-vă că consumați fructe și legume într-o varietate de culori și în curând veți observa rezultate vizibile pe piele.

Roșeața pielii

Bea prea multă cafea poate provoca iritații și roșeață a pielii. Cafeina deshidrateaza celulele, provocand inflamatie si uscaciune. De asemenea, dacă lucrați noaptea și dormiți în timpul zilei, este posibil să nu aveți vitamina D pentru că nu expuneți pielea la soare în mod regulat.
Reduceți consumul de cofeină sau înlocuiți cafeaua cu o altă băutură gustoasă. Pentru a obține suficientă vitamină D, încercați să faceți plajă în fiecare zi – dar nu uitați să utilizați protecția solară.

Piele galbenă

Dacă observați că tonul pielii dvs. a devenit galben, puteți avea probleme hepatice sau anemie. Este important să consultați un specialist cât mai curând posibil dacă observați astfel de modificări pe piele.

Piele palidă

Dacă fața devine mai palidă decât de obicei, poate fi un semn de deficit de fier. Încercați să creșteți consumul de alimente bogate în fier, cum ar fi carnea și leguminoasele. Nu uitați de vitamina C, deoarece facilitează absorbția fierului în organism.

Cercuri întunecate sub ochi

Dacă suferiți de insomnie și aveți o dietă nesănătoasă, veți fi mai greu să vă luptați cu acele cercuri întunecate sub ochi. Consumul de tutun și de alcool contribuie, de asemenea, negativ la ochii pucioși.
Trebuie să dormi suficient (aproximativ 8 ore) și să scapi de obiceiurile proaste. Exercitiul fizic și o dietă echilibrată vor face minuni pentru pielea obosită.

Acnee

Dacă dieta dvs. este bogată în grăsimi și zaharuri, poate fi motivul pentru problema acneei. Uneori sunt de vină schimbări hormonale.
Dar, indiferent de ce cauză este, păstrați-vă întotdeauna fața curată și detoxificați pielea din interior, consumând alimente sănătoase.

Linii de râs și riduri în jurul gurii

Dacă aveți riduri adânci în jurul gurii, vă place foarte mult să zâmbiți. Dar, în timp ce zâmbetul este bun pentru dvs., ar trebui să știți, de asemenea, că aceste riduri semnalează o deficiență a vitaminei B. Și buzele crăpate sunt de obicei cauzate de lipsa de vitamina C.

O dieta sanatoasa bogata in legume verzi, portocale si ardei gras poate schimba pozitiv situatia din jurul buzelor.

loading...
Close
Bine ai venit pe pagina noastra ! Da like doar daca iti place !