Tu mănânci slană cu ceapă? Ce boli poate vindeca medicamentul din moși strămoși!

Tu mănânci slană cu ceapă? Ce boli poate vindeca medicamentul din moși strămoși!
noiembrie 22, 2017 Mihai TIMP LIBER

Cand cercetarile medicale au descoperit actiunile negative ale produselor alimentare noi, care au incercat sa inlocuiasca grasimile traditionale, specialistii si-au indreptat atentia catre slanina, un aliment fara E-uri, coloranti si conservanti.

Si au primit raspuns la intrebarea: de ce stramosii nostri au fost sanatosi si puternici? Ei bine, s-a dovedit ca slanina intareste sistemul imunitar. Aceasta calitate se datoreaza acidului arahidonic, care favorizeaza scaderea colesterolului, imbunatateste functiile de protectie ale organismului si, de asemenea, este necesar pentru producerea compusilor chimici responsabili pentru raspunsurile imune si reactiile inflamatorii.

* Cantitati mici de grasime sunt de folos pentru inima si vasele de sange, reglementeaza contractiile musculare ale organelor interne, inclusiv ale muschiului cardiac, si sprijina tonusul vascular.

* Fumatorii au, de asemenea, un beneficiu daca mananca putina slanina, datorita faptului ca ea contine seleniu. Acest microelement intareste sistemul imunitar si previne oxidarea in organism. Astfel, pagubele produse de tigari se reduc partial.

* Slanina incetineste si intoxicarea alcoolica, prin acoperirea peretilor stomacului cu grasime si crearea pansamentului gastric, care previne absorbtia rapida de alcool din stomac. Alcoolul trece mai departe in intestin, unde, totusi, va fi absorbit, dar treptat.

Grasimea de porc

Este utilizata pe scara larga in medicina populara, inca din negura timpului. Iata cateva retete din batrani:

* Remediu pentru dureri de articulatii. Inainte de culcare, se freaca bine articulatiile bolnave cu untura topita sau cu slanina veche, tocata prin masina de carne, la care se adauga o lingura de miere de albine. Deasupra se aplica celofan sau hartie de pergament, se inveleste cu un fular sau un batic de lana si se lasa sa actioneze peste noapte.

* Tulburarea mobilitatii articulare dupa traumatisme. Zona afectata se freaca cu 100 g grasime de porc, amestecata cu o lingura de sare, apoi se bandajeaza cu un strat gros de lana.

* Mastita. Pe locul inflamat se aplica o felie subtire de slanina veche, deasupra se pune o bucata de staniol de la o ciocolata sau dintr-un pachet de tigari si se bandajeaza sau se lipeste cu leucoplast.

* Eczema. Se topeste slanina nesarata si se raceste la 35 de grade. Se amesteca bine 2 linguri de grasime topita cu albusuri de la 2 oua crude, 100 g pasta din fructe de solanum (zarna, lasnicior), 3 linguri suc de rostopasca.

Alifia se lasa la macerat 2-3 zile, la rece, apoi se ung locurile bolnave, de 2 ori pe zi.

* Dureri de dinti. O felie mica de slanina nesarata se aplica pe dintele dureros, intre gingie si obraz, pentru 15-20 de minute. Durerea de dinti dispare treptat.

* Pinten osos (ciocuri). Preparati un unguent din 100 g slanina nesarata de porc, tocata marunt, un ou crud si 100 ml otet concentrat (esenta). Borcanul cu amestecul se tine intr-un loc intunecos, pana la dizolvarea completa a slaninei, amestecand periodic. Inainte de procedura, calcaiul se tine in apa fierbinte, apoi se aplica pe zona dureroasa un tampon de vata imbibat in unguent. Compresa se aplica pe timp de noapte, dimineata se spala talpa cu apa calda. Durata tratamentului este de 5-7 zile.

SURSA voceatranslivaniei

Afla cum afecteaza somnul, sub media de timp recomandata, capacitatea de a invata

Cei mai mulți dintre noi știu că somnul unei nopți bune este cheia fericirii și a productivității, iar dimpotrivă, o noapte de somn putin poate avea efecte negative asupra performanței noastre în timpul zilei. Dar un nou studiu reușește să găsească exact zona creierului responsabilă pentru învățarea de noi competențe și arată cum poate fi afectată de o calitate slabă a somnului.
O echipă de cercetători de la Universitatea din Zurich (UZH) și Institutul Federal de Tehnologie Elvețian (ETH) din Zurich, atât în ​​Elveția, și-a propus să examineze efectul unei faze de somn profund perturbat asupra capacității creierului de a învăța lucruri noi.

Mai exact, noul studiu – publicat în revista Nature Communications – privește capacitatea creierului de a se schimba și de a se adapta ca răspuns la stimulii pe care îi primește din mediul înconjurător sau neuroplasticitatea în cortexul motor și modul în care este afectat de un somn profund.
Cortexul motor este zona creierului responsabilă de dezvoltarea și controlul aptitudinilor motorii, iar faza de somn adânc – numită și somn lent – este esențială pentru formarea și procesarea memoriei, precum și pentru ajutarea creierului să se refacă după o zi de activitate.
Studiul a implicat șase femei și șapte bărbați cărora li sa cerut să efectueze sarcini motorice în timpul zilei după o noapte de somn neperturbat și după o noapte în care somnul lor profund a fost deranjat.
Sarcinile au implicat învățarea unei serii de mișcări ale degetului, iar cercetătorii au reușit să găsească exact zona creierului responsabilă de mișcarea de învățare.
Folosind o electroencefalogramă, cercetătorii au monitorizat activitatea creierului participanților în timpul somnului.
În prima zi a experimentului – după prima sesiune de învățare a mișcărilor – participanții au putut să doarmă fără tulburări.
În cea de-a doua noapte, totuși, cercetătorii au manipulat calitatea somnului participanților. Ei au reușit să se concentreze asupra cortexului motor și să perturbe somnul profund, investigând astfel impactul pe care îl are somnul sărac asupra neuroplasticității implicate în practicarea noilor mișcări.
Participanții nu știau că faza profundă de somn a fost falsificată. Pentru ei, calitatea somnului lor a fost aproximativ aceeași în ambele ocazii.
Somnul sălbatic împiedică excluziunea sinapselor si blochează capacitatea creierului de a învăța
Apoi, cercetătorii au evaluat capacitatea participanților de a învăța noi mișcări. Dimineața, performanța de învățare a subiecților era la cel mai înalt nivel, așa cum era așteptat.

Continuare articol pe pagina > 2 >

OFERA UN LIKE DACA ITI PLACE

Close
Bine ai venit pe pagina noastra ! Da like doar daca iti place !