Erau obosiți și s-au oprit la un hotel de pe marginea drumului. A doua zi, managerul le-a cerut să plătească dublu pentru o noapte de cazare. Uite ce a făcut femeia atunci, nici prin cap nu-mi trecea așa ceva

Un cuplu călătorea cu mașina prin țară. Într-o seară, s-au orpit la un hotel de la marginea drumului.

Au mers cu mașina 11 ore fără oprire. Erau foarte obosiți pentru a continua drumul, așa că au decis să oprească la un hotel pentru a închiria o cameră. Ei au planificat să doarmă doar patru ore și să se întoarcă la drum.

După patru ore de somn, erau gata de drum! La recepție, tânărul le-a cerut 350 de lei. Bărbatul, foarte nervos, a cerut explicații.

„Da, este un hotel frumos, dar nu merită 350 de lei. Vreau să vorbesc cu managerul”, a spus bărbatul.

Managerul a venit după câteva minute. El i-a explicat bărbatului că hotelul are o piscină de dimensiuni olimpice și o sală de conferințe. Acesteau au fost disponibile pentru ei.

„Dar noi nu le-am folosit”, a adăugat bărbatul.

„Ei bine, erau aici…le puteați folosi”, a explicat foarte calm managerul.

Indiferent de ce spunea managerul, bărbatul răspundea „Dar noi nu am folosit nimic. Doar am dormit.”

Managerul era de neclintit, așa că în cele din urmă bărbatul a renunțat și a fost de acord să îi plătească. Cum nu avea cash la el, și-a rugat soția să plătească cu bani din portofelul ei.

Managerul a fost foarte surprins când a văzut bancnota de 50 de lei.

„Dar, doamnă, mi-ați dat doar 50 de lei”

„Da, așa este. Te-am taxat cu 300 de lei pentru că ai făcut amor cu mine”, a răspuns calmă femeia.

Soțul se uita nedumerit….

„Cum puteți spune așa ceva? Nu am întreținut relații sexuale cu dumneavoastră”

„Ei bine… am fost aici… mă puteați folosi”, a mai spus femeia.

Sfat: Nu te pune niciodată cu femeile!

Cele mai mari secrete pe care le folosesc companiile pentru a te păcăli să cumperi mereu mai mult! Nu te mai lăsa păcălit!

Cumpărăturile reprezintă o bătălie între companii și consumator. Tu vrei să cheltui mai puțin, companiile vor să cheltui mai mult și, de obicei, acestea câștigă.

Corporațiile au o grămadă de trucuri pe mânecă pentru a te face să arunci banii din buzunarul tău direct în buzunarul lor. De la gresia de pe podea la vânzători răutăcioși, iată care sunt câteva dintre cele mai mari secrete pe care le folosesc companiile pentru a te manipula:

1. Vânzoleala prețurilor – gândește-te la ultima oară când ai fost la film; poate că ai cumpărat niște popcorn. Știm cu toții că este foarte scump, dar te-ai gândit vreodată de ce diferența de prețuri dintre o porție de popcorn mică și una medie este mai mare decât dintre una medie și una mare?

Asta se întâmplă pentru că oamenii tind să cumpere o porție mai mare, gândindu-se că fac o afacere destul de bună. Acesta este un efect de fentă.

Practic, companiile induc o fentă mai „ieftină” pentru a te face să crezi că ieși în câștig. Oamenii nu se gândesc că acei câțiva lei în plus pot avea o influență atât de mare asupra buzunarului, dar, pe termen lung, chiar te afectează.

2. Folosirea bucăților mici de gresie pe podea – cumpărăturile online au afectat destul de tare magazinele tradiționale, așa că proprietarii au fost nevoiți să devină mai creativi.

Un studiu recent a demonstrat că liniile orizontale de pe podea și spațiile mai inguste incetinesc procesul cumpărăturilor și fac oamenii să cumpere mai mult ca de obicei.

3. Prețurile – nu-i așa că este enervant atunci când produsele nu au un preț rotunjit? Spre exemplu, un produc care costă 4,98 lei sună mult mai bine decât unul care costă 5 lei. Această abordare are un impact foarte mare asupra cumpărătorului.

Te vei gândi mai mult la prima cifră, la faptul că produsul costă 4 lei, dar, de fapt, costă 5 lei, nu vei lua niciodată restul de 2 bani înapoi.

Mai mult, acest număr te va face să crezi că produsele sunt la reduceri și că vei face o afacere bună.

4. Vânzători nepoliticoși – poate că îți imaginezi că un vânzător amabil va crește vânzările, dar studiile recente au demonstrat că este tocmai invers. Cu cât vânzătorii magazinelor luxoase sunt mai nepoliticoși, cu atât vânzările cresc mai mult.

Aceștia te vor face să te simți prost și vei simți nevoia să le demonstrezi că tu ai banii necesari pentru a cumpăra ceva din acel magazin, așa că vei scoate o sumă destul de frumușică din buzunar pentru a le atrage atenția.

Nu te mai lăsa păcălit! Aceasta este o strategie foarte bine pusă la punct și nu este în regulă să alimentăm acest tip de comportament. Vânzătorii trebuie să înțeleagă că un client are drepturi și că experiența cumpărăturilor nu trebuie să fie una rea.

5. „În limita stocului disponibil” – am fost, cu toții, la supermarket și am avut impresia că vom face o afacere bună în ceea ce privește anumite promoții. Spre exemplu, un litru de lapte are un anumit preț dacă vei cumpăra doar patru.

De ce există o limită? Nu, nu se întâmplă asta pentru că nu mai au lapte în depozit. Este o strategie pentru a face oamenii să cumpere mai mult decât au nevoie, gândindu-se că este o cerere mare pentru produsul respectiv, așa că vor cumpăra dublu decât vor avea nevoie.

Această iluzie a fost demonstrată într-un studiu de acum 40 de ani. Dacă vei cumpăra un produs din care au mai rămas doar câteva, atunci vei crede că oamenii l-au ales pentru că este mai bun și nu vei vrea să le pierzi.

6. Folosirea de litere mici – să spunem că ești managerul unui magazin și că vrei să promovezi o promoție. Să spunem că vrei să vinzi un pulover cu 30 de lei deși costa, în mod inițial 50 de lei.

Poate că vei fi tentat să arăți noul preț cu litere mari și îngroșate, dar asta ar fi o greșeală. De ce? În mod subconștient, vei asocia literele mai mici nu prețurile mai mici.

Toate studiile au demonstrat că oamenii tind să cumpere produse cu prețuri care sunt dispuse cu litere mai mici.

7. Folosirea multor adjective – există două feluri de meniuri în restaurante: cele în care preparatele culinare sunt listate într-un mod simplu și cele care sunt descrise în detaliu.

Gândește-te la un burger versus un burger cu ceapă caramelizată și chifle făcute de casă, asezonate cu pătrunjel, lămâie și carne de cea mai bună calitate.

Restaurantele nu descriu produsele în acest fel doar ca să știi ce mănânci; aceste meniuri cresc foarte tare vânzările, comparate cu cele fără descrieri.

Unul dintre cele mai eficace moduri de a descrie meniurile este să folosești și numele companiei care vinde ingredientul respectiv, spre exemplu sos de whiskey Jack Daniels.

Close
Bine ai venit pe pagina noastra ! Da like doar daca iti place !