loading...

Lia Olguţa Vasilescu, scandal fără precedent: “Este o mizerie …”

Ministrul Muncii, Lia Olguța Vasilescu, lansează un atac de o duritate fără precedent la adresa DNA.

Ea susține că dosarul liderului PSD Neamț, Ionel Arsene, despre care spune că este ”o mizerie de dosar” și la final se întreabă câte abuzuri ale DNA vor mai suporta cei din PSD.

”Președintele Consiliului Județean Neamț, Ionel Arsene, a fost pus in libertate de instanța. Era normal sa se întâmple asta după ce la baza acelei mizerii de dosar pentru ceva ce s-ar fi petrecut acum 5 ani, nu exista nimic altceva decât denunțul unui arestat.

Cel indicat de denunțător ca ar fi fost de fata la discuție a declarat la DNA ca nu s-a discutat nimic din ceea ce reclamase denuntatorul.

Deci, nu exista nicio alta proba, iar procurorii DNA știau asta când au dispus reținerea. Un nou abuz al DNA împotriva unui lider PSD! Câte mai toleram?”, susține Olguța Vasilescu, pe pagina personală de Facebook.

Totul este oficial. Iată ce trebuie să ştii despre aceste tichete cine sunt cei care vor intra în posesia acestor cupoane de vacanţă.

“Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, pentru recuperarea şi întreţinerea capacităţii de muncă a personalului salarial, angajatorii din sectorul public şi sectorul privat care încadrează personal prin încheierea unui contract individual de muncă pot acorda, în condiţiile legii, bonuri de valoare, denumite vouchere de vacanţă”, se prevede în amendamentul adoptat de membrii comisiei pentru muncă.

“Valorile nominale permise pentru voucherele de vacanţă pe suport de hârtie sunt multiplu de 5 lei până la 100 lei, valoare nominală pe voucher”, au mai stabilit membrii comisiei.

Conform OUG 46/2017, instituţiile şi autorităţile publice, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare, inclusiv activităţile finanţate integral din venituri proprii, înfiinţate pe lângă instituţiile publice, precum şi operatorii economici la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari sau deţin direct ori indirect o participaţie majoritară, acordă, în limita sumelor prevăzute în bugetul alocat cu această destinaţie, în perioada 1 iulie 2017-30 noiembrie 2018, o indemnizaţie de vacanţă sau o primă de vacanţă, după caz, sub formă de vouchere, în cuantum de 1.450 lei pentru un salariat.

Angajatorul stabileşte când acordă voucherele de vacanţă
În limita resurselor bugetare, angajatorul stabileşte (…) când acordă voucherele de vacanţă, de comun acord cu organizaţiile sindicale legal constituite sau cu reprezentanţii salariaţilor, după caz, scrie Agerpres.

Voucherele de vacanţă emise pe suport electronic pot fi utilizate doar pentru achiziţionarea de servicii turistice în unităţile afiliate, fiind considerată contravenţie dacă voucherul este acceptat de la alte persoane decât titularul.

Actul normativ prevede că sunt interzise comercializarea voucherelor, fapta de a da rest în bani la voucherul de vacanţă, diminuarea valorii nominale a acestora şi vânzarea de către agenţiile de turism la un preţ mai mare a aceluiaşi pachet de servicii achiziţionat cu vouchere de vacanţă, faţă de cel achitat cu alte mijloace de plată.

Actul normativ va intra şi în dezbaterea comisiei pentru industrii a Camerei care elaborează raportul în comun cu cea pentru muncă, iar apoi în plen. Camera Deputaţilor este for decizional.

sursa: huff.ro

 

 

Ce puteţi mânca la micul dejun pentru a avea o zi plină de energie

Cei mai mulți dintre noi se trezesc puțin cam somnoroși și obosiți, dar vrem ca trupurile noastre să sară într-o zi agitată și să ne dea energie nesfârșită și performanțe mentale și fizice de vârf. Cofeina și zahărul oferă o reparație rapidă – o explozie de energie și vigilență, dar care în curând se estompează … Vă sugerăm ceva diferit – încercați un mic dejun sănătos și nutritiv, care vă va satisface pofta și vă va oferi energia. Dar ce fel de mic dejun ți-ar da asta?

Bogat în fibre

Există două motive pentru care un mic dejun bogat în fibre este cel mai bun lucru pe care îl puteți obține dimineața. În primul rând, fibrele măresc volumul alimentelor, având în același timp efect zero asupra caloriilor! Atunci când mâncați mai multe fibre (cum ar fi conținute în cereale integrale, fructe și legume), fibrele se extind apoi în stomac, oferindu-vă senzația de a fi plin și săturat, reducând foamea și ajutându-vă să vă îndepărtați de gustările nesănătoase.

În al doilea rând, fibrele sunt deosebit de benefice pentru a consuma dimineața, deoarece curăță sistemul digestiv, stimulează intestinele și ne ajută să începem ziua cu o energie curată. Orice altceva veți mânca mai târziu va fi mai bine procesat, ajutându-vă să extrageți și să asimilați substanțele nutritive din alimentele voastre.

Harvard Health Blog sugerează că ar trebui să vizezi aproximativ 6 grame de fibre cu micul dejun. Două modalități ușoare de a obține sunt cerealele și fructele (sau legumele). Vechiul ovăz va furniza aproximativ 4 grame de fibre – adăugați niște fructe cu coajă lemnoasă și fructe și puteți ajunge cu ușurință la cele 6 grame. Sau puteți merge pentru 2 felii de pâine integrală cu avocado (total de 6-7 grame de fibre). Fructele, cum ar fi merele, bananele, portocalele, căpșunile și zmeura, sunt întotdeauna un bun adaos bogat în fibre la micul dejun. Sau doar stropiți niște semințe de chia pe orice – care va accelera aportul de fibre cu 5 grame cu doar o linguriță!

Elemente nutritive dense

Micul dejun este o mare oportunitate de a încărca vitamine și minerale, proteine ​​și unele grăsimi sănătoase. Toată această nutriție va menține nivelul energiei și va contribui la o zi productivă. În special, s-a demonstrat că echilibrul dintre proteine ​​și carbohidrați stimulează funcția cognitivă.

Glucoza – peste noapte, organismul folosește glicogenul stocat, care trebuie să fie completat dimineața. Cea mai bună opțiune este să vă duceți la carbohidrați cu eliberare lentă, care vor fi digerați și consumați treptat, oferindu-vă o energie susținută în comparație cu consumul de zahăr (sau alți carbohidrați simpli, cum ar fi făină albă). Astfel de alimente sunt din nou cereale integrale, fructe, legume, fasole.

Proteine, vitamine și minerale – este dificil să obțineți toate vitaminele și mineralele pe care corpul dumneavoastră le cere în timpul prânzului și cina și gustările rapide nu sunt, de obicei, nici un ajutor major. Puteți obține un început excelent cu un mic dejun nutritiv. De exemplu, o porție de terci de hrișcă cu nuci și stafide poate asigura 35% din necesarul zilnic de proteine, 100% mangan, 20% fier, peste 50% magneziu, cupru și fosfor și 20% vitamina B3 și B6.

Grasimi sănătoase

citeste continuarea pe sanatateminutcuminut.ro

loading...
Close
Bine ai venit pe pagina noastra ! Da like doar daca iti place !