CURIOZITATI

ALERTĂ: Risc major de îmbolnăvire a populaţiei

todayDecember 6, 2017 11

Background
share close

Risc major de îmbolnăvire a populaţiei. Ministrul Economiei spune că au apărut la vânzare ape îmbuteliate despre care nu se ştie absolut nimic.

Ministerul Economiei urmăreşte, prin revizuirea legii apelor minerale, să verifice mai bine provenienţa apelor îmbuteliate. Asta în condiţiile în care există la raft produse despre care nu se ştie nimic, existând un risc de îmbolnăvire a populaţiei.
Declaraţia a fost făcută marţi, după dezbaterile din Comisia economică, industrii şi servicii din cadrul Senatului.

Şimon a anunţat, în cadrul discuţiilor, că întregul pachet legislativ privind reglementarea sistemului de redevenţe al concesiunilor resurselor minerale, petroliere şi hidrominerale, va fi revizuit şi va fi votat în Parlament în luna februarie a anului viitor.

Risc major de îmbolnăvire a populaţiei
Ministerul are două interese prin legea apelor minerale, care vizează controlul calităţii apei şi a numărului de sticle îmbuteliate, a precizat ministrul.

”Apar la raft fel şi fel de ape îmbuteliate, aşa numitele ape de masa, despre care nu ştim nimic. Nu ştim de unde provin, nu ştim câte sticle s-au îmbuteliat. Există două riscuri: riscul îmbolnăvirii populaţiei pentru că nu cunoaştem care este calitatea apei, şi există riscul unei fraude fiscale deoarece nu ştim câte sticle se îmbuteliază”, a afirmat Şimon.

Casa Regală a anunţat, în martie 2016, că Regele Mihai a fost diagnosticat cu carcinom epidermoid metastazant şi leucemie cronică şi a fost supus unei intervenţii chirurgicale la o clinică din Lausanne.

De atunci, Regele Mihai s-a aflat în permanenţă sub observaţia medicilor, el urmând un tratament de lungă durată şi fiind internat de mai multe ori în clinica de la Lausanne.

Ce este carcinonul epidermoid
Potrivit medicilor, carcinonul epidermoid este o formă de cancer a unor celule epiteliale, găsite atât în piele cât şi în structura unor organe interne. Poate fi localizat la nivelul esofagului, al plămânilor, al gurii sau buzelor.

Este o formă de cancer ce afectează cu precădere persoanele în vârstă, mai des întâlnită la bărbaţi decât la femei.

În ceea ce priveşte leucemia cronică, aceasta poate fi de două tipuri: leucemia mieloidă cronică sau leucemia limfocitară. Casa regală nu a menţionat despre ce fel de leucemie este vorba, însă, cel mai probabil, ar fi vorba despre leucemia limfocitară.

Ce este leucemia mieloidă cronică
Leucemia mieloidă cronică (LMC) poate debuta la persoane între 50-60 de ani, însă aceasta nu este asociată cu tumori cum ar fi carcinomul epidermoid, dar acestea nici nu pot fi excluse.

Potrivit medicului conf.dr. Horia Bumbea, de la Spitalul Universitar din București, incidența leucemiei limfocitare cronice (LLC) crește exponențial după vârsta de 80 ani.

În 50% din cazuri, LLC nu se tratează, ci doar se ține sub observație. Doar jumătate dintre cazuri necesită tratament, care poate ține sub control evoluția bolii, ani de zile. La pacienții cu LLC se observă o incidență crescută a carcinoamelor, în special digestive.

Aceste forme de cancer apar din cauza unui răspuns imunitar mai slab al organismului, după debutul leucemiei. Tumorile din LLC apar, frecvent, pe tubul digestiv, la colon și stomac.
sursa:huff.ro

Sonoterapia – energiile subtile ale vibratiilor sonore

“Muzica este precum o matematica misterioasa, ale carei elemente participa la jocul infinitului.” Claude Debussy

Importanta energiilor subtile sonore in viata omului a fost intuita din antichitate, cand vechii greci au descoperit, au studiat si au dezvoltat intr-un mod foarte riguros aspectele privitoare la gamele si modurile muzicale, cautand astfel sa ajunga la o sinteza a Totului, care sa surprinda intr-o intelegere adecvata partile sale componente. {n muzica, ei au realizat acest lucru prin definirea notei fundamentale sau tonului fundamental, care contine, de asemenea, in manifestarea sa, o serie intreaga de armonici superioare, cunoscute sub numele de serii implicite.
Pitagora, in special, si discipolii sai au studiat in profunzime raporturile existente intre aceste armonici si tonul fundamental, utilizand pentru aceasta monocordul, un dispozitiv simplu, alcatuit dintr-o cutie dreptunghiulara din lemn avand incastrata la capete o singura coarda, care era facuta sa vibreze prin atingerea cu un arcus special sau prin ciupire cu degetele. Diferitele tonalitati erau obtinute prin presarea acestei corzi cu degetele la anumite distante de capetele cutiei; recunoastem aici precursorul chitarei de mai tarziu, precum si al altor instrumente cu coarde. Implicatiile acestor studii sunt atat de profunde, fiind corelate cu stiinta numerelor pe care Pitagora o cunostea foarte bine, incat acest fapt l-a determinat pe marele intelept si initiat sa afirme ca intregul Univers nu reprezinta altceva decat o perpetua armonie subtila pulsatorie, interpretata intr-un mod desavarsit si perfect de catre cel care reprezinta Sursa Originara ce a emis, la inceputuri, Tonul Fundamental Creator: UNUL sau Dumnezeu Tatal.

Pe de alta parte, asa cum remarca si eminentul savant Jacques Atlan in studiul sau foarte interesant asupra gamei pitagoreice, muzica chinezeasca din antichitate era intim corelata cu manifestarile Naturii, iar sunetul etalon, cu alte cuvinte tonul fundamental, il reprezenta pentru chinezi murmurul Fluviului Galben (Huang-Ho). Astfel, nota-cheie in muzica chinezeasca din vechime o reprezenta sunetul manifestat de asa-numitul “clopot galben” (huang-tehong), care reproducea acest murmur al fluviului sfant in China, asa cum pentru hindusi Gangele reprezenta insasi esenta divina a vietii.

Muzica initiatica, o invitatie la transcenderea iluziei

Pornind de la aceste aspecte, intuim cu usurinta faptul ca este pe deplin posibil sa combinam in mod armonios sunetele si culorile, in relatie stransa si directa cu semnele zodiacale si diferitele organe ale corpului uman, pentru a da nastere unei muzici vindecatoare, relaxante si eliberatoare de stresurile cotidiene. Studiul muzicii chinezesti din antichitate a permis totodata redescoperirea conceptului si ra-portului divin perfect, semnificat de Numarul de Aur (intalnit in studiile lui Pitagora, si in cele ale marilor initiati si alchimisti ai antichitatii si Evului Mediu), ceea ce a permis aparitia unei noi generatii de muzicieni si terapeuti care urmaresc realizarea unei unificari fundamentale intre om si cosmos, intre sufletul uman si mediul inconjurator.

Pentru a realiza aceasta, este necesara manifestarea unei intense aspiratii spirituale, dublate de practica asidua a unor metode autentice si precise, apartinand traditiei spirituale ori unor sisteme autentice contemporane. De pilda, cercetatoarea Myriam Dailly a propus o metoda inedita de studiu si dezvoltare a potentialitatilor vocale individuale, imbinand exercitiile de canto si vorbire, cu acelea ale unei respiratii controlate, dar si cu alte procedee specifice sistemului yoga, asociate evolutiei personale si transpersonale. “Ascensiunea energiei subtile in fiinta este asimilata unei veritabile “treziri” la o noua viata, iar senzatiile fizice resimtite la fiecare etaj al corpului (corespunzand succesiunii chakra-elor sau centrilor subtili de forta (n.n.)) se sublimeaza din ce in ce mai mult, in masura in care constienta starii de veghe raspunde apelurilor lansate de inconstient.” De aceea, muzica initiatica tibetana sau chinezeasca, cea provenind de pe taramurile mongole, coreene, hinduse sau japoneze ne apare precum o invitatie la transcenderea iluziei, la depasirea diferitelor forme de manifestare a aparentelor, oferindu-ne, dimpotriva, ocazia de a “plonja” in sursa pura si primordiala a adevaratei Realitati. Chiar daca muzica actuala (si aici ne referim, bineinteles, la muzica inteligenta, rafinata si spirituala, nu la acele stiluri decadente si impure, caracterizate de rezonante vibratorii joase si deosebit de grosiere) incepe sa-si formeze o “filosofie” a sa proprie, sa nu pierdem din vedere si sa nu ignoram faptul ca la baza acestei conceptii se afla in cel mai inalt grad aportul subtil si spiritual al muzicii orientale.

Plenitudinea sufletului si sanatatea trupului

In traditia orientala, instrumentele, tonurile, gamele specifice, insasi conceptia unei melodii sau dansurile asociate acesteia au reprezentat tot atatea puncte pentru intelegerea si manifestarea inspiratiei muzicale in contemporaneitate.

Celebrul dans in spirala al dervisilor, de exemplu, este o intruchipare a daruirii totale, in care corpul uman devine insusi “diapazonul universal” al intregii Manifestari. In India, vioara se acordeaza mai jos decat vioara occidentala, obtinandu-se astfel rezonante mult mai profunde. Marele violonist Yehudi Menuhin practica yoga pentru a se desavarsi in studiul si interpretarea la vioara, deoarece el devenise constient de faptul ca energia sa, purificata de practica lui spirituala yoghina, se repercuteaza in mod evident asupra performantelor sale artistice. Astfel, sunetele emise capata rezonante si modulatii mirifice, angelice, conferind o inconfundabila senzatie de plenitudine, de comunicare inefabila, intre sunetul individual si Dumnezeu sau Creatorul tuturor. Relaxarea profunda care se obtine in acest fel favorizeaza vindecarea oricarei afectiuni, deoarece lipsa armoniei care a determinat boala respectiva este acum inlocuita de o traire plenara transfiguratoare si o unitate desavarsita a ansamblului corp-spirit.

“Adevarata muzica se afla, de fapt, intre sunete”

Omul nu este insa singura fiinta care comunica sau foloseste sunetele melodioase pentru a-si exprima diferitele stari sau sentimente. Inca din antichitate, marele filosof Platon a constatat ca delfinii, de pilda, emit sunete asemanatoare cu vocea omului. Intr-adevar, cercetarile efectuate au demonstrat ca delfinii comunica foarte mult, pe o intinsa plaja de tonuri. Studiile au revelat existenta a nu mai putin de opt tipuri de sunete, emise de delfini deasupra sau dedesubtul apei. Ei pot emite, de asemenea, la vointa, doua sunete simultan cu toate combinatiile armonice pe care acestea le permit. {n ceea ce priveste domeniul frecventelor sonore utilizate de delfini, acesta este mai mare de aproximativ patru ori decat cel al vocii umane!

Totusi, animalele au si ele limitele lor in manifestarea sonora, deoarece ele nu pot intelege aspectele subtile implicate in muzica. Asa dupa cum afirma Rudolf Steiner, adevarata muzica se situeaza intre sunete; cu alte cuvinte, muzica se realizeaza prin notele si tonurile emise, dar ea trebuie cautata si inteleasa chiar mai mult intre acestea, deoarece “acolo salasluieste misterul insondabil al Necunoscutului”. Chiar am putea spune ca trupul omului este activat intr-un mod misterios de muzicalitatea corpurilor sale subtile. “Linistea” aparenta dintre sunete vibreaza cu putere si ajunge la organele fizice, influentand astfel functiile acestora. Cercetarile lui Steiner sunt insa complexe, deoarece ele aprofundeaza raporturile ezoterice existente intre “arhitectura” invizibila a celor trei corpuri (fizic, astral si cauzal) si fascinanta muzica a sferelor care a constituit mereu un punct major de interes pentru initiatii, inteleptii si preotii din vechime, in special cei din Egiptul Antic.

Muzica pura este in primul rand o muzica spirituala

Teoria lui Pitagora asupra raporturilor analogice intre note, numere si influentele planetare isi are in fapt izvorul in marile secrete ale initierilor egiptene. Asadar, muzicoterapia chineza, persana sau egipteana exista deja cu mult inaintea aparitiei principiilor psihanalizei moderne. Muzica pura este mai intai de toate o muzica spirituala, avand la baza intelegerea si adaptarea unor legi simbolice universale.

Imblanzitorii de serpi, simbolic vorbind, se straduiesc sa realizeze ascensiunea energiilor subtile. Sarpele, fireste, o reprezinta pe Kundalini, o miraculoasa energie a vindecarii. Caduceul lui Mercur sau caduceul lui Hermes este reprezentat de incolacirea simetrica a doi serpi, avand o simbolistica si referinta precisa in fiziologia subtila a fiintei umane. La modul sugestiv, cantecul imblanzitor de serpi nu reprezinta altceva decat realizarea controlului desavarsit asupra acestei extraordinare energii bazale in fiinta, care este Kundalini, si mai apoi ascensiunea ei spre crestet, pentru a realiza Unitatea Primordiala.

Repetitivitatea armoniilor sonore creeaza stari modificate ale constiintei

Imnurile vechii traditii ebraice exprimau convingerea ca intregul Univers rezoneaza cu o melodie celesta si divina. Celebrul kabbalist Abraham Aboulafia, care a trait in sec. al XIII-lea d.Hr., cunostea tehnici speciale prin care avea posibilitatea sa modifice starea de constiinta a unei fiinte umane pornind de la alfabetul ebraic si de la puterea sunetului. Asa dupa cum precizeaza si Edward Hoffman in cartea sa “Iudaismul mistic si psihologia moderna”, Abraham Aboulafia era, in realitate, un maestru desavarsit al practicii Kundalini Yoga, controland astfel perfect suflul subtil, precum si aspectele care implicau concentrarea mentala si meditatia. El s-a orientat cu precadere asupra practicii specifice pentru dezvoltarea focului subtil intern, pe care maestrii tibetani o cunosc sub numele de tumo. Sistemul de gandire al lui Abraham Aboulafia a influentat decisiv stiinta Kabbala-ei. Acest initiat a demonstrat, printre altele, ca modul repetitiv (ostinat), folosit in desfasurarea unei anumite secvente muzicale, avand la baza stiinta ritmului si a executiei precise, este modalitatea principala de obtinere a unor stari modificate, profund elevate, ale constiintei.

Astfel, atunci cand emotia ritmului si inalta frecventa de vibratie a armoniilor sonore elevate patrund in profunzimile inimii si ale sufletului, ego-ul efemer inceteaza sa se mai manifeste, iar universul intreg este resimtit atunci plenar in chiar fiinta ascultatorului, devenit astfel “arborele lumii”.

sursa:suntsanatos.ro

Written by: admin

Rate it