Premierul României a declarat marți că Guvernul va căuta resurse financiare pentru a reluarea activităților economice. De asemenea, Orban a anunțat că vor căuta măsuri de ajutor pentru ca firmele din România să-și poată plăti angajații reveniți la seriviciu.
Ce se va întâmpla cu șomajul tehnic după relaxarea măsurilor
Ludovic Orban a anunțat marți la Consiliul Național Tripartit pentru Dialog Social, că Guvernul va achita 35-45% din salariile angajaților care vor reveni la muncă din șomaj tehnic, pentru a ajuta companiile din România.
Totodată, Orban a menționat că șomajul tehnic va fi plătit până la 1 iunie și după această dată, vor fi plătite doar domeniile unde se vor menține restricțiile, precum spectacolele și restaurantele.
Conform acestuia, în afară de 300.000 de români trimiși în șomaj tehnic, câteva sute de mii sunt întorși din strănătate.
De asemenea, prim-ministrul a enunțat și sursele de finanțare pe care Guvernul le va lua în calcul pentru a ajuta reînceperea economiei.
“Resursele financiare le căutăm în toate sursele posibile, finanțatori, fonduri europene, emisii de titluri pe piața internă și internațională, resurse financiare private“, a afirmat Ludivic Orban.
În același timp, Ludovic Orban a anunțat și pregătirea unui program de susținere a firmelor mari și mijlocii pentru a le oferi împrumuturi acestor companii.
Compania TAROM a anunțat că și-a băgat 1.144 de angajați în șomaj tehnic
Se pare că pandemia de coronavirua a afectat grav economia companiei aeriene Tarom care și-a băgat 1.144 dintre cei 1.797 de angajați în șomaj tehnic.
Anunțul a fost făcut luni seara de ministrul Transporturilor, Lucian Bode. Ministrul a menționat că va adopta în perioada următoare o serie de măsuri de restructurare a companiei aeriene TAROM.
„Am putea spune că TAROM a intrat bolnav în criză. Din cei 1.797 de angajaţi ai companiei TAROM, 1.144 sunt în şomaj tehnic. Noi avem acel ajutor de salvare de 37 de milioane de euro pe care l-am accesat deja. Am plătit acele certificate, am plătit combustibil. Odată ce am accesat acel ajutor de salvare clepsidra s-a întors şi în şase luni de zile fie restructurăm compania, fie trebuie să dăm banii cu dobândă înapoi, ceea ce este imposibil pentru TAROM„, a precizat Lucian Bode
Transportul aerian a fost cel mai afectat de criza provocată de coronavirus, zborurile aeriene fiind refuse cu 95%, ceea ce a însemnat pierderi uriașe atât pentru aeroporturi, cât și pentru companiile aeriene.
Sursa: redactia.ro