ASCULTA LIVE ASCULTA FX NET RADIO
– Ai facut curat? o intreb pe nevasta-mea.
– Bineinteles c-am facut curat! a tipat la mine. Cine altcineva s-o faca? Doar nu tu, nu-i asa? Bineinteles ca nu tu, tu doar o freci aiurea p-aici. Nu ajuti la curatenie, nu m-ajuti la bucatarie, nu ai grija de copii… nici macar cainele nu-l scoti p-afara!
– Bine, bine,… ai vazut cumva o foaie de hartie pe undeva? am intrebat-o. Aveam niste planuri si o schita.
– Aha, domnul inteligent s-a apucat de planuri si schite acum… nu, n-am vazut schitele tale idioate.
– La naiba… urma sa tai copacii si florile din curte si sa pavez.
– Sa pavezi?!, striga ea. Doar peste cadavrul meu!
– Aha! Deci chiar ai vazut planurile mele!
Nimănui nu îi place să primească sfaturi. Și mai ales oamenilor de creație nu le place să primească sfaturi. Regulile sunt bune. Viața noastră este construită după anumite principii. Anume ele te determină să mergi la magazin în pielea goală sau să te căsătorești cu câine tău.
Însă există un grup special de oameni, care se distanțează de la reguli. Ei sunt oameni creativi care reușesc să ignore regulile procesului de creație.
Procesul creativ este o activitate care are propriile principii și este absolut individual. Vom încălca regula care spune că procesul creativ trebuie să aibă anumite reguli. Pentru că da, într-adevăr, există anumite reguli și ele pot fi aplicate cu succes în viața de zi cu zi. Însă totuși, dacă te numeri printre oamenii cărora nu le plac regulile, citește articolul de mai jos.
1. Fă așa cum se face
Cineva muncește de la oră la oră, cineva se lasă captiv procesului, încât poate să adoarmă pe tastatură. Cineva își stabilește sarcinile echilibrat, cineva pierde 99% din timpul de muncă privind filmulețe cu pisici, iar în acel 1% reușește să facă toate sarcinile. Cuiva îi este destul să aibă agenda, altcineva utilizează timer-ul pentru a-și verifica productivitatea. Fă-ți munca așa cum îți este comod. Suntem maturi și putem răspunde pentru modul în care muncim.
2. Fă cât mai des
Nimic nu paralizează creativitatea așa cum o face inactivitatea. Mașinile au nevoie de combustibil pentru a funcționa, iar oamenii de creație trăiesc din ceea ce fac. Dacă lucrezi mai mult de șase luni la unul și același job și în această perioadă nu ai făcut nimic special – dă-ți demisia. Scrie o cerere de concediere frumoasă. Măcar vei avea cu ce te mândri.
3. Te rog, fără brainstorming
Metoda brainstorming – este ca și cum zeci de oameni într-o cameră se auto-satisfac. La început le este puțin rușine. însă după ce au terminat, fac curat. Amintește-ți când ultima dată un brainstorming a găsit soluții pentru o problemă reală? Nici eu nu îmi amintesc. Depune eforturi pentru a implica oamenii în procesul de muncă, însă cea mai mare responsabilitate trebuie să ți-o asumi tu.
4. Încetează să mai faci notițe
La începutul carierei notezi cele mai importante detalii într-un carnet ieftin. Apoi ajungi la o altă etapă: atunci când acel carnet se transformă într-o adevărată carte. Acum a venit timpul să încetezi să mai scrii și să începi să gândești și să memorezi. Creierul tău va face față: va uita ceea de ce nu are nevoie, iar cel mai important va fi la suprafață.
5. Nu fă reclamă, ci informează
Se pare că să scapi de panourile publicitare este imposibil. Orice reclamă, chiar și cea mai bună, nu prea îi interesează pe oameni. Oferă informații corecte, povestește despre noutățile apărute. Acest lucru se va citi.
6. Lasă smartphone-ul
Nu te baza întotdeauna doar pe tehnologiile contemporane. Ele îți oferă o mulțime de posibilități, însă poți să fii prins în capcană. Analizează ideile fără să te bazezi pe tehnologii, oferă-le importanță într-un lume în care smartphone-ul nu stă în capul mesei.
7. Identifică neajunsurile
De obicei, cei din marketing obișnuiesc să evidențieze punctele forte ale unui brand. Acceptă regulile jocului. Ascultă-ți șefii, zâmbește, strânge-le mâinile și ieși din birou. Apoi mergi la biroul tău și analizează la rece tot ceea ce ai auzit. Găsește cele mai mari defecte ale companiei tale și folosește-te în beneficiul ei.
8. Toți vor să fie cei mai buni. Fii cel mai rău
Ideal, fără capricii și ascultător. Lupți pentru un loc sub soare într-o piață aglomerată, acolo unde toți tind spre culmi. Spune că ești cel mai rău. Din acest moment vei fi singur… și toți te vor observa.
9. Îndoielile sunt un beneficiu
Cei care activează în domeniul publicității și media greșesc dese ori în fața clienților și a publicului. Însă tu ai un beneficiu perfect. Se numește îndoială. Asta demonstrează că ești uman și îți pasă de clienții tăi.
10. Pe primul loc hobbyul, apoi munca
Fii regizor, scriitor, ilustrator, etc. Ia-ți hobbyul cu tine la muncă. Doar nu ești un angajat al băncii și nimeni nu te va concedia.
11. Pune-ți în valoare principiile
Iar dacă ele nu te duc spre succes, întreabă-te dacă chiar ai nevoie de această victorie? Asta nu este o lege, ci o reamintire despre ceea ce poți să uiți.
12. Fii realist
Este medicină, însă este și chirurgie estetică. Ultima crează o realitate camuflată. Dacă îți vei aduce la realitate ideile banale, vei plictisi oamenii. Doar cel care este conectat la realitatea reală este cu adevărat interesant altor oameni.
sursa: http://dozadesucces.ro
Written by: admin