Cum gătești CORECT carnea, pastele, cartoful și orezul. Sfaturi care îți vor deschide ochii

Mâncarea gătită este și a fost dintotdeauna o bucurie pentru papilele noastre gustative. Mâncarea: ca la mama acasă este inconfundabilă, o căutăm cu toții mai ales când vrem să ne reamintim gustul copilăriei. Nimic nu se compară cu o mâncare gătită, chiar și atunci când suntem la dietă, ori vrem să avem o alimentație sănătoasă, dar să ne și bucurăm de alegerile noastre alimentare.

Sfaturi practice ca să vă iasă mâncarea gustoasă și sănătoasă

Medicul nutriționist Mihaela Bilic spune că nu trebuie să alegem între o ciorbă și o tocăniță, pentru că ambele pot fi gustoase și sănătoase dacă sunt bine gătite. Potrivit ei, tot ce este gătit este mai bogat în apă și mai sărac în grăsime, ceea ce înseamnă că îngrașă mai puțin.

Iată ce sfaturi oferă Mihaela Bilic pentru o mâncare sănătoasă, preparată chiar în bucătăria ta:

Cum gătești carnea: Dacă vreți să gătiți o cirobă, puneți carnea la fiert în apă rece. Dacă vreți să faceți rasol și vreți ca toate substanțele nutritive să rămână în carne, apa trebuie să clocotească bine și carnea să fie scufundată în apă fierbinte.

Atenție! Tot ce înseamnă temperatură crescută blochează pierderea de nutrienți în apă!

Cum se fierb corect pastele: trebuie să fie un pic tari, ferme, pentru că ele conțin mult amidon și cu cât fierb mai mult, cu atât de înmoaie, iar atunci amidonul poate fi absorbit în sânge. Cu cât sunt mai bine fierte și mai moi, cu atât îngrașă mai tare.

Italienii mănâncă pastele reci sub formă de salată. Astfel se recristalizează o parte din amidon și nu mai poate fi absorbit, motiv pentru care îngrașă mai puțin.

Foarte important! La cartofi se aplică aceeași regulă ca la paste. În momentul în care lăsați cartoful la răcit și în mâncați sub formă de salată orientală, îngrașă mai puțin decât piureul de cartofi.

Nu cumpărați orez prefiert pentru că îngrașă cel mai tare! Alegeți orez clasic sau integral pentru că fibrele prezente într-un orez integral împiedică prezența unei bucăți din amidon.

Tot ce se gătește rapid, se absoarbe rapid în sânge, crește glicemia și îngrașă, spune medicul Mihaela Bilic.

Cum fierbi corect legumele

Medicul nutriționist Mihaela Bilic spune că trebuie să folosim o cantitate mică de apă și să scurtăm timpul de fierbere. Când le fierbem din belșug se degradează inclusiv pigmenții vegetali care sunt extrem de sănătoși.

De exemplu, când scoateți broccoli din apa fierbinte, puneți-l imediat într-o apă cu gheață, pentru că astfel se blochează toate pierderile.

Pentru boabe (fasole, linte, năut) este nevoie de mai mult timp de fierbere. Fasolea, în special, cu cât e mai mult fiartă, cu atât e mai ușor de digerat, mai gustoasă, și nu veți avea probleme cu balonarea.

Nu aruncați lichidul din conserva de fasole! Este plin de nutrienți, nu merită să ajungă la coșul de gunoi, a conchis medicul nutriționist Mihaela Bilic.

OFERA UN LIKE DACA ITI PLACE

www.revanger.com www.erguvanhaber.com www.erzurumozelders.com www.tekirdagtabldot.com www.gebzesaadet.com www.balikesiryenihaber.com www.ucanbalonmugla.com www.aymaras.com www.buyukorduhaber.com www.ambushm.com www.trabzonpostasi.com www.yalovaradyotv.com www.internetedirne.com www.duzcepark.com www.butuncanakkale.com www.ssgolfhotel.com www.ispartaradyonet.com www.tokathaberi.com www.tokathabersitesi.com www.escortlarrize.net www.sivashbr.net www.sivashaberci.com www.manisaotolastik.com www.yeniyasamgorukle.com www.alanyamado.com www.manavgatx.com