In ultimele luni, din cauza deselor modificări ale legii privind plafonările la prețuri, mai mulți furnizori de energie din țară au întârziat emiterea facturilor către populației. Acest lucru i-a bulversat pe oameni, care ulterior s-au trezit cu restanțe uriașe.
Veste importantă pentru milioane de români. Enel anunță ce se întâmplă cu facturile restante
În urmă cu o lună, cei de la Enel și-au înștiințat clienţii că vor întârzia cu emiterea facturilor aferente lunii ianuarie. Compania anunța că luna decembrie a fost facturată doar pe jumătate, grupul trecând apoi la un proces de adaptare a softului conform ultimelor reglementări legislative.
Între timp, situația acestor facturi restante pare a fi rezolvată. Enel anunță că a început emiterea facturilor. Totodată, compania îi asigură pe clienții care nu au primit până la această oră factura că aceasta va ajunge în perioada imediat următoare.
”Am reînceput emiterea facturilor de energie electrică. Acestea urmează să ajungă la tine în perioada următoare, în cazul în care nu le-ai primit deja. Ne cerem scuze pentru întârziere și îți mulțumim pentru răbdare și înțelegere!”, informează Enel România.
Ce transmiteau cei de la Enel în februarie: ”Cele mai recente modificări legislative în domeniul energiei, cu impact asupra modului de facturare a consumului tău de energie electrica și gaze naturale, au intrat în vigoare în a doua parte a lunii decembrie 2022.
În acest moment, noi, furnizorul tău de energie, continuăm să actualizam sistemele noastre informatice, astfel încât să reflecte aceste modificări legislative. Acest lucru ne determină să emitem facturile aferente consumului tău de energie electrica si gaze naturale cu întârziere.
Ne cerem scuze pentru acest lucru, însă această activitate este necesară pentru a reflecta corect și complet măsurile legislative referitoare la plafonarea prețului la energie”, a transmis Enel.
Alți furnizori din țară care au anunțat că întârzie emiterea facturilor
Din păcate pentru cetățeni, cazul Enel nu este unul izolat. La fel ca în 2022, și în acest an, furnizorii de energie au fost luați din nou pe nepregătite, în cazul facturilor cu prețuri plafonate. Milioane de românii nu și-au primit facturile de câteva luni, iar situația nu pare să se rezolve curând.
Hidroelectrica este o altă companiei cu mari întârzieri în emiterea facturilor. Electrica a anunțat, de asemenea, întârzieri de trei luni. Motivul invocat de toți furnizorii este reprezentat adaptarea sistemului informatic de facturare la modificările legislative privind plafonarea prețului la energie.