Iată cum poți să plătești mai puțin pentru căldura din casă iarna asta!

Iarna, factura la căldură poate fi cu adevărat piperată, dar dacă urmezi aceste ponturi poți să salvezi o sumă importantă de bani. Este adevărat, căldura iese atât prin fereste cât și prin podea sau prin pereți, dacă nu sunt izolați.

În primul rând oprește căldura dacă nu stai acasă. Setând noaptea temperatura la 16 grade Celsius, între 22.00 şi 6.00, consumul anual de combustibil (gaz, curent) se va reduce cu 13%.

Păstrează temperatura la 20 de grade Celsius. Este temperatura ideală, iar de la acest prag, pentru fiecare grad în plus, factura creşte cu circa 7%.

Dacă ai jaluzele sau draperii, trage-le pe timpul nopții ca să diminuezi pierderea căldurii. Acest sfat se recomandă mai ales pentru locuinţele care nu au geamuri termopan.

Sulurile textile aduc confort termic, iar ca să păstrezi căldura în locuință pune la ușă acele pernuţe lungi circulare/suluri pentru confortul termic, care sunt chiar eficiente.

Specialiştii mai spun că puteţi să vă încălziţi diferit camerele din locuinţă: sufrageria să fie mai călduroasă, iar în dormitoare să aveţi temperaturi mai mici, cu câteva grade, decât în sufragerie, după cum notează Adevărul.ro.

”Unul din cele mai uşoare moduri de economisire a energiei este prin reglarea temperaturii. Acest lucru poate fi făcut prin instalarea unor valve termostatice pe calorifer, astfel încât este posibil să diferenţiem temperatura în fiecare cameră. Cu un regulator termostatic programabil, temperatura poate fi redusă atunci când familia nu este acasă, ci la muncă, la şcoală sau în vacanţă. Setând temperatura cu un grad mai jos economisim circa 6% din energia termică. O cameră care nu este folosită mai mult timp poate fi încălzită la numai 16 °C şi nu la 20 °C în mod normal”.

 

10 sfaturi pentru a combate anxietatea pe parcursul zilei

Anxietatea poate avea un impact major asupra calitatii vietii individului, afectand atat sfera personala, cat si pe cea profesionala. Exista insa cateva lucruri pe care le poti face pentru a reduce intensitatea anxietatii si pentru a te bucura de lucrurile care ti se intampla in ciuda tendintei anxioase.

Anxietatea cauzeaza adesea un comportament evitant, individul preferand sa evite complet anumite situatii pe care le considera ca fiind factori declansatori pentru anxietate. Asadar, va refuza invitatii la intalniri, la petreceri, promovari si nu numai, pentru a isi crea falsa impresie ca este in siguranta – evitarea unor contexte nu face insa altceva decat sa hraneasca anxietatea, facand-o mai puternica pe zi ce trece.

O persoana anxioasa sta intotdeauna ca pe ace, nu reuseste sa se relaxeze si pare sa astepte un nou atac al anxietatii. Ei bine, exista cateva sfaturi care pot ajuta persoanele anxioase sa faca fata mai bine anxietatii, pe tot parcursul zilei.

Trezeste-te la aceeasi ora si creeaza-ti o rutina de dimineata – propune-ti sa te trezesti la aceeasi ora zilnic si creeaza-ti o ordine a lucrurilor pe care trebuie sa le faci dimineata. Ridica-te din pat, fa-ti patul, apoi roaga-te sau mediteaza. Atat rugaciunea, cat si meditatia, au efecte benefice asupra creierului si dispozitiei tale. Cu cat dispozitia ta va fi mai buna, cu atat mai putine sanse are anxietatea sa atace. Mai mult decat atat, nenumarate studii facute in ultimii ani au dovedit efectele benefice pe care meditatia le are asupra anxietatii si depresiei.

Gandeste-te, de asemenea, si la lucrurile frumoase din viata ta si multumeste pentru ele.

Fa-ti un dus rece – potrivit medicinei ayurvedice, terapia cu apa rece are efecte benefice pentru sanatate, stimuland circulatia si avand un efect energizant. Un dus rece de 2-3 minute va fortifica sistemul parasimpatic, dar si pe cel simpatic, dar va contracta si musculatura, eliminand totodata toxinele.

Mananca la timp – atat micul dejun, cat si pranzul si cina sunt extrem de importante, stii asta deja, insa stiai ca mesele regulate reduc anxietatea? Ei bine, scaderea nivelului de zahar din sange produce in corp transformari care declanseaza anxiatetea cu simptomele sale specifice. Asta inseamna ca mentinand nivelul de zahar din sange echilibrat prin 3 mese si 2 gustari pe zi, vei reduce si sansele ca anxietatea sa se instaleze.

Mentine un jurnal – terapia prin scris este extrem de benefica in tratarea anxietatii, metoda jurnalului fiind una adesea folosita de catre psihologii care trateaza tulburarile anxioase. Tine-ti mereu o agenda la tine, in care vei nota orice gand iti trece prin cap in momentele in care anxietatea se afla la cote maxime. Astfel, vei reusi sa te eliberezi de gandurile respective, dar vei deveni si mai rational.

Fa-ti o lista a prioritatilor – stresul de la locul de munca, termenele limita si tensiunea contribuie extrem de mult la aparitia si intensificarea anxietatii. Poti insa sa previi situatiile stresante incepandu-ti ziua cu o lista a lucrurilor pe care trebuie sa le faci, in ordinea importantei. Astfel, te asiguri ca ai timp pentru toate si ca cele mai importante lucruri vor fi gata la timp.

Fa o plimbare – daca anxietatea apare si te simti coplesit, nu te vei mai putea concentra cum se cuvine nici la locul de munca, nici acasa sau oriunde ai fi. Asadar, cand simti ca esti coplesit de gandurile pe care le ai, fa o plimbare. Mersul pe jos stimuleaza circulatia sanguina, elibereaza substante care iti ofera o stare de bine si te ajuta sa iti iei gandul de la lucrurile care simti ca te preseaza.

Nu te implica in conflicte – conflictele si tensiunile aferente nu sunt deloc benefice pentru persoanele anxioase asa ca mentine-te departe de situatiile conflictuale pentru propriul confort psihic.

Anticipeaza problemele pentru a le preveni – anticiparea nu ii este deloc straina anxiosului, insa pentru ca problemele favorizeaza anxietatea, este bine sa le anticipezi si sa le previi in masura in care acest lucru este posibil. Nu exagera insa la capitolul anticipare si ramai rational.

Evita persoanele toxice – persoanele rautacioase, barfitoare sau cu intentii dubioase ar trebui evitate intrucat anxiosii sunt extrem de sensibili si pot fi destabilizati de tensiunile resimtite.

Adopa un stil de viata sanatos – somnul odihnitor, alimentatia sanatoasa, sportul si consumul limitat de cofeina si de alcool ajuta anxiosul sa tina lucrurile sub control.

 

 

sursa
romaniastar.ro/doc.ro

Loading...

OFERA UN LIKE DACA ITI PLACE

www.revanger.com www.erguvanhaber.com www.erzurumozelders.com www.tekirdagtabldot.com www.gebzesaadet.com www.balikesiryenihaber.com www.ucanbalonmugla.com www.aymaras.com www.buyukorduhaber.com www.ambushm.com www.trabzonpostasi.com www.yalovaradyotv.com www.internetedirne.com www.duzcepark.com www.butuncanakkale.com www.ssgolfhotel.com www.ispartaradyonet.com www.tokathaberi.com www.tokathabersitesi.com www.escortlarrize.net www.sivashbr.net www.sivashaberci.com www.manisaotolastik.com www.yeniyasamgorukle.com www.alanyamado.com www.manavgatx.com