Masa de Paște în 2021. Cum facem să nu ne îngrășăm. Sfaturi de aur de la specialiști

Masa de Paște este o provocare pentru mulți dintre noi, în fiecare an. Pe cât de gustoase sunt bucatele tradiționale, pe atât de multe probleme ne pun în încercarea de a ne menține la un anumit număr de kilograme. Se poate spune, fără niciun fel de exagerare, că masa de Paște este o adevărată provocare. Cum facem să ne putem bucura de masa de Paște fără să ne îngrășăm.

Cum să nu ne îngrășăm după masa de Paște

Desigur, contează foarte mult și cât mâncăm, dar nu în ultimul rând, ce anume. Pentru a ajunge să cântărim din ochi fiecare îmbucătură, ceea ce este stresant și deloc plăcut, mai ales la o masă festivă, putem alege să ne preparăm mâncarea astfel încât să renunțăm la zahăr, la maioneză și la garniturile care ne aduc kilograme în plus.

Sonia Burtic, tehnician nutriționist, a explicat în emisiunea Numai de bine, la Antena 3, cum putem adapta rețetele tradiționale, astfel încât să ne iasă preparate gustoase, dar mai sănătoase.

Pentru cozonac (nelipsit de pe masa festivă de Paște), în loc de zahăr, putem adăuga miere de albine, aproximativ 8-10 linguri de miere pură polifloră la un cozonac, spune Sonia Burtic.

De asemenea, nuca este nelipsită în prepararea cozonacului, dar nutriționistul spune că are foarte multe calorii, iar dacă judecăm după cât de multă nucă se pune într-un cozonac, situația devine problematică (100 de grame de nucă – 550 de calorii). De asemenea, specialistul recomandă să înlocuim nuca cu cacao+ un pic de miere de albine, atunci când preparăm cozonacul.

Sfat prețios: făină integrală în prepararea cozonacului

O altă recomandare din partea specialistului nutriționist este să folosim făină integrală în prepararea cozonacului pentru masa de Paște.

💥 Pastila Emotionala cu Psiholog Ana-Cristina Babita, invitata Psiholog Educational Irina Stanciu 💥 Subiect: rolul de parinte in viata unui om. 💥 .

Aceste modificări vor fi insesizabile pentru că la fel de frumos va fi și va crește cozonacul. Și când ne gândim că pe urmă nici nu vom avea bătăi de cap cu kilogramele, cred că satisfacția este cu atât mai mare, spune Sonia Burtic.

Clasica maioneză cu ou și mult ulei, poate fi făcută cu avocado: o jumătate de avocado, 150 de grame de iaurt, o linguriță de muștar, condimente și gata este umplutura pentru ouă.

Friptură neapărat la cuptor

Este recomandat să preparăm friptura la cuptor, să evităm să o prăjim în baia de ulei. Lângă putem pune legume, orez sau cartofi plus o salată verde copioasă.

În încheiere, nutriționistul spune să mâncăm atât cât simțim senzația de foame, apoi să ne oprim și continuăm mai târziu. Să mâncăm mai puțin și mai des. La gustare putem mânca o felie de cozonac sau de pască.

OFERA UN LIKE DACA ITI PLACE

www.revanger.com www.erguvanhaber.com www.erzurumozelders.com www.tekirdagtabldot.com www.gebzesaadet.com www.balikesiryenihaber.com www.ucanbalonmugla.com www.aymaras.com www.buyukorduhaber.com www.ambushm.com www.trabzonpostasi.com www.yalovaradyotv.com www.internetedirne.com www.duzcepark.com www.butuncanakkale.com www.ssgolfhotel.com www.ispartaradyonet.com www.tokathaberi.com www.tokathabersitesi.com www.escortlarrize.net www.sivashbr.net www.sivashaberci.com www.manisaotolastik.com www.yeniyasamgorukle.com www.alanyamado.com www.manavgatx.com