Mituri despre consumul de ouă. Mihaela Bilic ne spune la ce trebuie să fim atenți

Ouăle se află în topul alimentelor sănătoase, ideale mai ales pentru consum la prima masă a zilei. Oul este o esență de nutrienți, cu nenumărate beneficii pentru organism și poate fi consumat în mai multe variante. Conține proteine de cea mai înaltă calitate, minerale și vitamine, precum și grăsimi esențiale. Nu degeaba se spune că dacă ar mai avea și fibre ar fi un aliment complet.

Mituri despre consumul de ouă

Mihaela Bilic, medicul devenit celebru pentru sfaturile în nutriție pe care le oferă, a expus câteva modalități de consum a ouălor, precum și mituri despre acest aliment minune. Ea a atras atenția că este un mit ideea conform căreia e sănătos, din când în când, să consumăm câte un ou crud.

Bilic a explicat că albușul crud nu poate fi digerat de oameni, pentru că noi nu avem enzimele necesare și că doar gălbenușul poate fi consumat crud.

În caz de intoxicație alimentară sau otrăvire, ca măsură de prim ajutor se folosește albuș crud; el crează o peliculă pe mucoasa stomacului și a intestinului, care blochează absorția substanțelor toxice, a explicat specialistul în nutriție.

Cum se prepară corect un ou

Mihaela Bilic a exemplificat variantele de preparare a ouălor și a început spunând că alegerea uneia dintre cele existente ține foarte mult de obiectivele noastre.  Astfel, dacă suntem la cură de slăbire și vrem ca oul să fie digerat greu ca să țină mult timp de foame, este indicat să îl consumăm fiert tare.

În cazul în care ne interesează ca oul să fie ușor de digerat și de asimilat, ideal este să îl facem fiert moale, cu albușul complet coagulat și gălbenușul cleios.

Cei care au obiceiul să înmoaie pâine în gălbenuș vor opta întotdeauna pentru oul ochi. Bilic atrage atenția că acest tip de ou nu conține multe calorii dacă avem grijă să-l scurgem bine de ulei după prăjire.

💥 Pastila Emotionala cu Psiholog Ana-Cristina Babita, invitata Psiholog Educational Irina Stanciu 💥 Subiect: rolul de parinte in viata unui om. 💥 .

Puțini sunt cei care știu că uleiul nu poate pătrunde printre moleculele de proteine, deci nici carnea nici albușul de ou nu pot absorbi ulei, atrage atenția medicul Mihaela Bilic.

Ultima variantă în care poate fi gătit și consumat oul este omleta. Aceasta este recomandată celor care țin dietă proteică sau Keto, și au nevoie de un preparat sățios și hrănitor.

Și aici medicul trage un semnal de alarmă: Atenție câtă grăsime puneți în tigaie atunci când faceți omletă! Fiecare lingură de ulei are 100 de calorii, iar oul doar 80!

OFERA UN LIKE DACA ITI PLACE

www.revanger.com www.erguvanhaber.com www.erzurumozelders.com www.tekirdagtabldot.com www.gebzesaadet.com www.balikesiryenihaber.com www.ucanbalonmugla.com www.aymaras.com www.buyukorduhaber.com www.ambushm.com www.trabzonpostasi.com www.yalovaradyotv.com www.internetedirne.com www.duzcepark.com www.butuncanakkale.com www.ssgolfhotel.com www.ispartaradyonet.com www.tokathaberi.com www.tokathabersitesi.com www.escortlarrize.net www.sivashbr.net www.sivashaberci.com www.manisaotolastik.com www.yeniyasamgorukle.com www.alanyamado.com www.manavgatx.com