Puterea miraculoasă a sfeclei roșii. Beneficii și proprietăți

Sfecla roșie este o legumă consumată des de români, fie în salate, supe sau piureuri, fie în prăjituri ca și colorant natural. Sfecla face parte din familia chenopodiaceelor, iar partea comestibilă este rădăcina acesteia.

a

Consumată încă din vremea Romei Antice, sfecla a ajuns principala sursă de zahăr în Franța, în perioada lui Napoleon Bonaparte, înlocuind trestia de zahăr.

Sfecla conține numeroase vitamine, printre care A, B1, B2, C și PP, dar și minerale precum fierul, fosforul, calciul, potasiul și sodiul. În compoziția acestei legume se regăsesc două microelemente rare, rubidiu și cesiu, dar și asparagină, acid glutamic, betacianină, colină, hidrați de carbon, protide și mangan.

Proprietățile sfeclei roșii

100g de sfeclă roșie conțin: 43 de calorii, 88% apă, 1.7g de proteine, 9.6g de carbohidrați, 6,8g de fructoză, 2,8g de fibre și 0.2g de grăsimi.

Din doza zilnică recomandată, în sfecla roșie regăsim:

  • vitamina B9 (acid folic): 20%
  • vitamina C: 6%
  • mangan: 16%
  • potasiu: 9%
  • magneziu: 6%
  • fosfor: 4%
  • fier: 4%

În plus, sfecla este bogată în antioxidanți și în fibre, ceea ce înseamnă că ajută mult la protejarea sistemului digestiv. Are proprietăți antibacteriene și antiinfecțioase, fiind recomandată în sezonul răcelilor și gripelor.

Având acțiune depurativă, sfecla este recomandată pentru funcționarea corectă a rinichilor, dar și pentru recuperare după boală, datorită efectului tonic și a puterii de a energiza organismul.

Puterea miraculoasă a sfeclei roșii. Beneficii și proprietăți

Ajută la menținerea sănătății inimii, contribuind la scăderea colesterolului și împiedicând formarea trombilor. Unul dintre cele mai cunoscute beneficii ale sfeclei roșii este cel legat de glanda tiroidă, datorită conținutului de iod.

Stimulează funcția celulelor hepatice, datorită conținutului de betaină, menținând o bună funcționare a ficatului. Sfecla roșie este recomandată în cazul depresiei, având puterea de a preveni deteriorările cognitive, ajutând, de asemenea, și la concentare.

Atunci când este consumată zi de zi, sub formă de suc, poate îmbunătăți rezistența la efort, reducând consumul de oxigen în timpul în care se depune efort fizic.

Stimulează producerea de celule roșii și trompocite, fiind des recomandată în tratarea anemiei, ajutând la coagularea sângelui.

Cum se poate consuma sfecla roșie

Sfecla roșie este consumată, cel mai des, sub formă de suc. Acesta mai poate conține și morvoci, lămâie, miere, frunze de spanac, varză kale sau mere. De asemenea, sfecla este delicioasă și în salatele proaspete, dar și fiartă, sub formă de piure, sau murată.

Contraindicații

Se recomandă consumul moderat de sfeclă roșie. Consumată în exces poate contribui la formarea pietrelor la rinichi. De asemenea, nu este indicată diabeticilor, având un indice glicemic crescut.

Nu se recomandă în cazul problemelor gastrointestinale, și nici în cazul persoanelor hipertensive, având proprietatea de a scădea tensiunea brusc. Se recomandă solicitarea unei păreri avizate de către persoanele care ar putea suferi de afecțiunile menționate mai sus.

OFERA UN LIKE DACA ITI PLACE

www.revanger.com www.erguvanhaber.com www.erzurumozelders.com www.tekirdagtabldot.com www.gebzesaadet.com www.balikesiryenihaber.com www.ucanbalonmugla.com www.aymaras.com www.buyukorduhaber.com www.ambushm.com www.trabzonpostasi.com www.yalovaradyotv.com www.internetedirne.com www.duzcepark.com www.butuncanakkale.com www.ssgolfhotel.com www.ispartaradyonet.com www.tokathaberi.com www.tokathabersitesi.com www.escortlarrize.net www.sivashbr.net www.sivashaberci.com www.manisaotolastik.com www.yeniyasamgorukle.com www.alanyamado.com www.manavgatx.com