Test pentru inteligenți! Care ceașcă de cafea se umple prima dată?

Ești mare consumator de cafea? Atunci trebuie să rezolvi acest test care face furori printre internauți!

Care ceașcă de cafea se umple prima dată? Puțini dau răspunsul corect.

Dacă nu ai ghicit, te ajutăm noi! Privește imaginea!

 

 

10 moduri prin care mass-media ne manipulează opiniile

Cu aproape 30 de ani în urmă, Noam Chomsky, un intelectual celebru, a scris despre strategiile de manipulare pe care le utilizează mass-media. A trecut ceva timp de atunci, iar acum avem lucruri precum internetul, Twitter și Facebook, astfel că mass-media are mai multe moduri pentru a ne influența. Din păcate, influența nu este întotdeauna pozitivă.

Crearea diversiunilor este strategia preferată a mass-mediei. Informații importante nu sunt observate printre un număr imens de povești mai mici. Internetul nu a rezolvat această problemă: ne îndreptăm în mod constant atenția spre imagini și glume amuzante. Singura diferență este că astăzi avem cel puțin o alegere: puteți să filtrați cu ușurință informațiile pe care doriți să le primiți pentru a evita informațiile neimportante.

Exagerează problemele.

Uneori, o problemă imaginară sau exagerată provoacă reacții foarte grave din partea societății. În 2016, NASA a publicat un articol care spunea că dacă astrologia ar fi științifică, semnele zodiacale și-ar schimba pozițiile. De exemplu, Fecioara va deveni Leu. Cosmopolitan a prezentat acest lucru ca o descoperire stiintifica si a afirmat ca 80% dintre oameni ar trebui sa îşi schimbe semnul zodiacal. Articolul s-a răspândit atât de repede încât NASA a trebuit să publice o retragere.

Strategie graduală

Pentru a forma o anumită opinie, puteți publica treptat materiale despre subiect. Această strategie este utilizată pentru a forma o imagine a unei persoane, a unui produs sau a unui eveniment. De exemplu, în mass-media din diferite țări, sunt menționate numai anumite mărci alimentare. Cel mai bun exemplu de utilizare a mijloacelor de informare în scopuri de promovare a fost, probabil, popularizarea fumatului la mijlocul secolului al XX-lea.

Strategii de amânare

Pentru a convinge oamenii să ia decizii grele sau neobişnuite, mass-media le poate prezenta ca fiind “dureroase, dar absolut necesare”. Și apoi le spun oamenilor că aceste decizii trebuie făcute mâine, nu astăzi. Viitoarele sacrificii sunt mai ușoare decât cele pe care trebuie să le faci astăzi. Exemplele includ referendumuri sau dictaturi privind independența în țările în curs de dezvoltare, bazate pe propagandă și autoritarism.

Fiind foarte politicoşi

Anumite reclame folosesc limbajul, argumentele, simbolurile și intonațiile pentru copii. O astfel de comunicare face ca oamenii să fie mai puțin critici. Marcile utilizează forma imperativă și urmăresc cele mai simple sentimente și impulsuri. Mass-media are un ton matur, pentru că știe cu siguranță mai mult decât noi.

Mai multe sentimente, mai puțină gândire

Știrile și sentimentele merg întotdeauna împreună și nu este nimic bun în privința lor. Emoțiile nu vă permit să percepeți faptele în mod critic și obiectiv. Ei blochează partea rațională a minții tale. Acest lucru duce adesea la o denaturare a realității. Acesta este motivul pentru care termenul “război informațional” nu este uitat, dar este adesea folosit. Utilizatorii din toate colțurile lumii încearcă să-și dea seama cum să vă îndepărteze de el.

Păstrarea oamenilor neinformați

Mass-media și guvernul pot manipula o societate dacă societatea nu înțelege tehnicile. Și acest lucru se întâmplă din cauza lipsei de educație. Chomsky credea că accesul la informații era foarte diferit pentru elită și pentru oamenii obișnuiți. Cu toate acestea, vremurile s-au schimbat, iar epoca digitală ne oferă șansa de a găsi orice informație de care avem nevoie. Nivelul de educație nu poate fi un factor aici.

Încurajarea oamenilor să placă produse mediocre

Mass-media este complet mulțumită să le spună oamenilor că e grozav să fii prost, vulgar și nepoliticos. De aceea avem atât de multe emisiuni TV, sitcom-uri, filme, tabloide și așa mai departe. Ele nu sunt doar pentru scopuri recreative, ci și pentru a schimba atenția de la probleme cu adevărat grave

Face oamenii să se simtă vinovați

Scopul acestei strategii este de a face pe oameni să se învinuiască pentru problemele locale și globale. Oamenii se învinuiesc pentru războaie care au fost inițiate de guverne, nu de ei. În 2014, o fotografie a unui băiat care se afla între mormintele părinților lui a devenit virală. Fotografia a fost prezentată ca o fotografie dintr-o zonă de război. De fapt, fotografia făcea parte dintr-un proiect dedicat iubirii rudelor. Autorul fotografiei a fost șocat de modul în care a fost folosită în mass-media.

Ştiind mai multe despre oameni decât știu despre ei înșiși

Mass-media încearcă adesea să știe totul despre toată lumea, dar de cele mai multe ori întrece limita. În 2005, știrile tabloide britanice “News of the World” au fost prinse prin interceptări de celebrități, politicieni și chiar membri ai familiei regale. Informațiile primite în acest mod dezgustător au fost folosite pentru a scrie articole exclusive care au câștigat mulți cititori. Procesele de la celebrități și de la oameni obișnuiți s-au încheiat odată cu închiderea tabloidului, care trebuia să plătească sume enorme de despăgubiri.

 

 

sursa:romaniastar.ro/sanatateminutcuminut.ro

Loading...

OFERA UN LIKE DACA ITI PLACE