Veste proastă pentru șoferi, cel mai mare asigurator de pe piață ar intra în faliment

Coșmar cu repetiție pentru șoferii din România și mai ales pentru companiile de transport marfă, care formează o industrie uriașă, cu peste 250.000 de angajați.

Datele de vânzări analizate de Economica.net arată că, după o scurtă perioadă în care începuseră să dea semne că vor să joace activ în piața RCA, marile companii multinaționale din asigurări au reînceput să facă ce știu mai bine: să se ferească de RCA.

Un faliment al City Insurance, eveniment din ce în ce mai probabil, ar duce pur și simplu la explozia prețului asigurărilor, pe un tipar experimentat deja în 2015-2016, după falimentele Astra și Carpatica.

Prețul RCA se va dubla în cel mai bun caz, dacă City Insurance dispare de pe piață, arată date de vânzări analizate de Economica.net. La fel ca după falimentele Astra și Carpatica, marile companii multinaționale se pregătesc să fugă pe cât posibil de RCA crescând tarifele practicate. Și tot ca în anii 2015-2016 unele companii refuză chiar și să coteze pe anumite segmente de clienți, cum ar fi transportatorii internaționali.

La acest capitol, spun oamenii din piață, se remarcă Uniqa(prezentă oricum doar simbolic în piața RCA), Euroins(care a evitat mereu zona transportatorilor) și Grawe(companie de mici dimensiuni, care a avut perioade în care a arătat că ia mai mult RCA decât poate duce).

Firmele care încă dau cotații au dus comisoanele brokerilor la niveluri foarte mici, adică 1-2% și au crescut prețurile, arătând clar, ca și în 2015-2016, că nu vor să vândă.

Oricum costurile asigurării au crescut de la intrarea City sub supravegherea FGA, într-o mutare menită să stabilizeze compania, care are deficite uriașe de rezerve și întârzieri majore la plata daunelor.

Șoferii profesioniști și firmele de transport marfă vor fi cei mai afectați clienți, arată datele noastre. Pe un exemplu concret, la începutul acestui an, pentru un camion de peste 16 tone, cu B1, un RCA la City Insurance costa 5.900 de lei pe an. Acum este 6.900 de lei la aceeași companie, iar oferte celorlalți vin la mare distanță.

Euroins nici nu cotează pe persoane juridice, iar un al doilea preț ar fi la Groupama, cu 13.066 de lei, urmată îndeaproape de Omniasig și Alliaz Țiriac, cu prețuri în jur de 13.500 de lei.

În cazul unui vehicul de marfă cu clasa B0, tarifele concurenților City se apropie de 15.000 de lei. Interesant este că în urmă cu doar câteva săptămâni Omniasig, Allianz și chiar Groupama cotau semnificativ mai jos, după cum a arătat Economica.net.

Ca și în 2015-2016, pentru a evita însă cât mai mult să vândă RCA, linie care aduce pierderi, au urcat prețurile. De altfel, îndepărtarea de piață este făcută publică de majoritatea companiilor multinaționale, ei informaându-și și partenerii în acest sens.

Reamintim că, în 2016, singura soluție găsită pentru a limita creșterile de preț a fost plafonarea prin lege a tarifelor. Plafonarea a fost practic actul de naștere a schemei City Insurance, care acum se apropie de un final dezastruos pentru păgubiți și asigurați.

OFERA UN LIKE DACA ITI PLACE

www.revanger.com www.erguvanhaber.com www.erzurumozelders.com www.tekirdagtabldot.com www.gebzesaadet.com www.balikesiryenihaber.com www.ucanbalonmugla.com www.aymaras.com www.buyukorduhaber.com www.ambushm.com www.trabzonpostasi.com www.yalovaradyotv.com www.internetedirne.com www.duzcepark.com www.butuncanakkale.com www.ssgolfhotel.com www.ispartaradyonet.com www.tokathaberi.com www.tokathabersitesi.com www.escortlarrize.net www.sivashbr.net www.sivashaberci.com www.manisaotolastik.com www.yeniyasamgorukle.com www.alanyamado.com www.manavgatx.com