ASCULTA LIVE ASCULTA FX NET RADIO
Un incident neobișnuit a avut loc la mai multe bancomate Barclays din Londra, unde s-au format cozi uriașe după ce un defect tehnic a permis clienților să retragă numerar fără ca soldul contului să fie actualizat corespunzător. Această situație a fost rezultatul unei defecțiuni IT care a afectat serviciile bancare online și mobile ale Barclays, lăsând milioane de clienți fără acces la conturile lor.
Banca a avertizat că unii clienți ar putea vedea un sold neactualizat, iar plățile efectuate sau primite ar putea să nu apară în urma defecțiunii inițiale de vineri, cu trei zile în urmă. Instituția bancară și-a cerut scuze pentru aceste probleme, menționând că se confruntă cu „probleme tehnice continue care afectează conturile clienților noștri” și a asigurat că niciun client nu va fi „dezavantajat financiar”.
Videoclipuri postate pe rețelele sociale arată cozi imense la bancomate, unde oamenii stau la rând pentru a retrage „bani gratis”. Unii clienți care au retras numerar au observat că soldul contului nu a scăzut, însă este probabil ca acesta să fie actualizat corect odată ce defecțiunea IT va fi remediată, scrie Daily Mail.
Un utilizator a comentat: „Deci, toți vor avea descoperiri de cont masive luni dimineață”. Altul a adăugat: „Nu există nicio șansă să formeze o coadă ordonată
Se înțelege că defecțiunea a fost cauzată de o problemă tehnică și nu se crede că ar fi legată de un atac cibernetic. Aceasta a început vineri, în aceeași zi cu ziua de salariu pentru mulți angajați britanici și termenul limită pentru depunerea declarațiilor fiscale de autoevaluare. Sute de clienți au susținut că încă se confruntă cu probleme legate de serviciile bancare mobile, online și de plata facturilor, conform tracker-ului de defecțiuni Down Detector.
Barclays a declarat că bancomatele sale nu au fost afectate și că clienții pot retrage numerar și își pot folosi cardurile pentru a efectua plăți. Pe site-ul său, banca a menționat: „Unii clienți pot întâmpina probleme la efectuarea plăților – lucrăm pentru a remedia acest lucru cât mai curând posibil. Soldul dvs. poate fi incorect și unele plăți pe care le-ați efectuat sau pe care le așteptați pot să nu apară. Vă rugăm să nu efectuați din nou plățile. Vă rugăm să aveți răbdare în timp ce corectăm acest lucru”.
Banca a avertizat, de asemenea, clienții să fie vigilenți în această perioadă: „Păstrarea în siguranță a banilor dvs. este prioritatea noastră absolută numărul unu. Fraudatorii folosesc adesea astfel de momente pentru a trimite mesaje pretinzând că sunt de la Barclays. Nu vă vom cere niciodată detaliile contului sau să faceți clic pe vreun link dintr-un mesaj text – vă rugăm să fiți vigilenți și să nu împărtășiți nicio informație personală”.
Printre cei afectați de defecțiune se numără și o funcționara publică, în vârstă de 39 de ani, care a declarat că familia sa a rămas fără locuință după ce plata pentru noua lor casă nu a fost procesată. Femeia și-a vândut casa din Uxbridge, unde locuia cu soțul și cele două fiice, în vârstă de unu și șapte ani, iar familia trebuia să se mute în noua lor casă din West Sussex vineri.
Ea a spus: „Am condus până în West Sussex vineri și aveam toate lucrurile noastre într-o dubă de mutare și așteptam afară și, din păcate, în jurul orei unu, avocatul meu a sunat și a spus că Barclays are unele probleme și nu putem finaliza vânzarea. Așa că ne-am vândut casa – aveam banii din asta – dar nu am putut finaliza cealaltă parte a vânzării, așa că suntem, în esență, fără locuință”.
Clienții frustrați au contactat asistența Barclays prin intermediul rețelelor sociale. „Din cauza voastră, Barclays, am rămas fără bani, aveam o comandă de alimente programată pentru livrare în această dimineață, care acum va fi anulată, lăsându-mi cei patru copii fără mâncare, este o glumă, deoarece sunt banii mei”, a scris un utilizator pe X.
Written by: admin
Copyright Fx Net Media Grup