Topul celor mai TOXICE iaurturi din supermarket-uri. Iată mizeria ce se ascunde în ele și pe care o dai copilului tău

O echipă de experţi ai Asociaţiei Pro Consumatori (APC) a realizat un studiu despre ingredientele, aditivii alimentari şi zahărul din iaurturile cu fructe de pe piaţă. Aceştia au achiziţionat 61 de tipuri de iaurt cu adaosuri din marile structuri comercial (hipermaketuri şi supermarketuri), cu gramajul cuprins între 100 de grame şi 320 de grame.

Concluziile sunt de-a dreptul îngrijorătoare. Practic, niciunul din produsele analizate nu respectă reţeta tradiţională a iaurtului cu adaosuri, adică iaurt, bucăţi de fructe, miere de albine, alte ingrediente naturale.

Cantitatea de zaharuri per unitatea de vânzare variază între 7 grame şi 55,2 grade, adică între o linguriţă şi jumătate de zahăr şi 11 linguriţe de zahăr. La 61 la sută din iaurturile analizate s-au folosit arome sintetice şi la 29 la sută din iaurturile analizat s-a folosit amidon. De asemenea, numai 28 la sută din iaurturile analizate s-a folosit un preparat de fructe, care este de fapt un amestec de sucuri de fructe şi legume, adică morcov negru şi sfeclă roşie. De fapt, 24 la sută din iaurturi conţineau concentrat de morcov negru, iar 17 la sută aveau sfeclă roşie.

În cele 61 de iaurturi cu adaosuri s-au identificat 18 aditivi alimentari: arome sintetice, aspartam, acesulfam K, caragenan, acid citric, citrat de sodiu, citrat de calciu, caramel, carmin, esteri lactici ai mono şi difliceridelor cu acizi graşi, complexe de cupru ale clorofilelor şi clorofilinelor, azot, gumă lacust, gumă guar, gumă arabica, gumă de caruba, gumă acacia şi antocianine.

Peste 75 % dintre iaurturile cu fructe de pe piaţa din România, conţin minimum un E, arată un studiu recent al Asociatiei Naţionale pentru Protectia Consumatorilor, care a analizat 62 de produse din această categorie.

5 şi 4 E-uri

Cele mai multe E-uri (cinci) sunt conţinute de iaurturile Muller Froop cu preparat de kiwi, Muller Mix cu frişcă şi preparat de mure şi zmeură, Zuzu cu piersici şi caise şi Napolact cu dulceaţă de nuci verzi. Patru e-uri conţin trei iaurturi cu fructe din gama Muller Froop (cu zmeură, cu cireşe si cu piersici şi maracuia), şi două din gama Zuzu (cu vişine şi căpşune).

3 E-uri

13 iaurturi conţin 3 E-uri: Muller Froop cu preparat de căpşune, Activia de băut cu căpşune şi kiwi, Nutriday Delicios cu pulpă de caise, Danonino brânzică de vaci şi piure de caise şi căpşune, Danonino iaurt cu piure de capşune, Milli de băut cu bucăţi mari de vişine, Napolact cu dulceaţă de cireşe amare, Covalact cu bucăţi de vişine şi cu bucăţi de căpşune, Yoplait Fruit Extreme cu bucăţi de fructe de pădure, bucăţi de ananas şi bucăţi de căpşune şi Yoplait Mango Pofticios cu bucăţi de mango.

2 E-uri

Cele mai multe produse conţin două E-uri. În această categorie se încadrează iaurturile Yoplait, din gama Voyage Brazilia (cu ananas, papaya si guarana) Voyage Thailanda (cu kiwi si curmale), Voyage Africa (cu smochine si fructul dragonului), Capşună Delicioasă, Măr Verde Gustăcios şi Vişină Răcoricioasă. Tot aici intră trei dintre iaurturile pentru copii Danonino (Branzica de vaci cu piure de fructe – afine si banane, capşune si vanilie, fructe de padure, pere si piersici), iaurtul Disney cu căpşune, Andechser cu afine, Milli de baut cu căpşune, Nutriday Delicios cu pulpă de căpşune, două iaurturi Activia de băut (cu mango şi papaya şi cu piersici şi cereale) şi Casa Buna cu gust de caise.

1 E

14 iaurturi conţin un singur E. Acestea sunt: Muller Pezzi di Frutta cu mere şi kiwi, Muller Crema di Frutta cu fructe de pădure şi căpşune, Casa Bună cu gust de căpşune, gust de zmeură şu gust de vişine, Activia de băut cu fructe de pădure şi cereale şi cu rodie si zmeură, Nutriday Delicios cu pulpă de fructe de pădure şi cu pulpă de vişine, Danonino brânzica de vaci cu piure de banane şi zmeură, Cremosso cu piersici şi cu căpşune şi Milli de băut cu cereale, fructe şi alune.

0 E-uri

Există şi un număr de 9 iaurturi care nu conţin niciun E: Muller Pezzi di Frutta cu cireşe şi cu căpşune, Muller Crema di Frutta parţial degresat cu banane şi cu piersici, Zuzu de băut cu zmeură, Cremosso cu vişine şi cu mure şi zmeură, Jogobella cu vişine şi cu căpşune.

 

Ingrediente care iti fortifica sistemul imunitar toamna

Sezonul rece este sezonul gripelor si al racelilor, asa ca nu ar strica sa iti fortifici sistemul imunitar, pentru a-l ajuta sa faca fata virusurilor care il ataca.

Nu este necesar sa iei suplimente alimentare sau vitamine pentru a-ti intari sistemul imunitar. Exista o serie de ingrediente si alimente care au un efect benefic asupra sistemului imunitar, si pe care le poti introduce cu usurinta in dieta ta.

Ingrediente care fortifica sistemul imunitar
Usturoiul – cunoscut ca fiind un aliat de pret in lupta cu guturaiul, usturoiul poate fi folosit si pentru a preveni imbolnavirea intrucat contine substante precum vitamina C si zinc, care sprijina sistemul imunitar.

Frunzele de maslin – acestea lupta cu bacteriile si cu virusurile si ajuta organismul sa se apere in fata racelii si a gripei. Studiile facute recent au scos la iveala faptul ca frunzele de maslin pot stimula raspunsul imunitar si pot reduce totodata inflamatia din organism.

Piperul rosu – boabele zdrobite de piper rosu contin capsaicina, care incalzeste corpul si curata sinusurile. Asta inseamna ca piperul rosu va ajuta organismul sa faca fata principalelor probleme ale sezonului rece: frigul si congestia nazala.

Probioticele – introdu in alimentatia ta probiotice, mai ales pe timp de toamna. Alimentele probiotice precum chefirul si muraturile nu numai ca sunt benefice pentru sanatatea intestinala, insa fortifica si sistemul imunitar.

Ciupercile – ciupercile bogate in vitamina D ajuta organismul sa se protejeze de infectii asa ca ar trebui introduse in alimentatia ta, mai ales la instalarea sezonului rece.

Legumele cu frunze verzi – varza Kale, spre exemplu, are un continut ridicat de vitamina C. Daca alaturi de vitamina C oferi organismului si zinc (pe care il regasesti din belsug in carnea de pui sau in naut), raceala nu va avea nicio sansa sa se instaleze.

Ceaiul verde – consumul de ceai verde nu are numai efectul de a reduce stresul si de a induce starea de relaxare, ci poate totodata sa fortifice sistemul imunitar, ajutandu-te sa tii afectiunile sezoniere la distanta.

Citricele – vitamina C, care se regaseste din belsug in fructele citrice, nu numai ca intareste sistemul imunitar, insa totodata sporeste si productia de celule albe, care joaca un rol esential in lupta cu infectiile. Cele mai populare citrice sunt: grepfrutul, portocalele, lamaile si clementinele. Intrucat organismul nu are abilitatea de a produce si stoca vitamina C, este bine sa ii oferim constant alimente care contin aceasta vitamina.

Broccoli – bogat in vitamine si minerale, dar si in antioxidanti si fibre, broccoliul este, de asemenea, un ajutor de nadejde pentru sistemul imunitar, mai ales in perioadele dificile precum cea de tranzitie de la sezonul cald la sezonul rece.

Turmericul – condiment specific gastronomiei indiene, turmericul are proprietati antiinflamatoare, ajutand organismul sa treaca cu brio in sezonul rece.

Spanacul – spanacul nu este aliatul sistemului imunitar numai pentru ca este bogat in vitamina C, insa si pentru ca are un continut bogat de antioxidanti care ajuta organismul sa se lupte cu virusurile. Pentru a beneficia din plin de proprietatile sale, consuma spanacul gatit cat mai putin.

 

 

sursa:frumusetile.ro/doc.ro

Loading...

OFERA UN LIKE DACA ITI PLACE

www.revanger.com www.erguvanhaber.com www.erzurumozelders.com www.tekirdagtabldot.com www.gebzesaadet.com www.balikesiryenihaber.com www.ucanbalonmugla.com www.aymaras.com www.buyukorduhaber.com www.ambushm.com www.trabzonpostasi.com www.yalovaradyotv.com www.internetedirne.com www.duzcepark.com www.butuncanakkale.com www.ssgolfhotel.com www.ispartaradyonet.com www.tokathaberi.com www.tokathabersitesi.com www.escortlarrize.net www.sivashbr.net www.sivashaberci.com www.manisaotolastik.com www.yeniyasamgorukle.com www.alanyamado.com www.manavgatx.com